Sosyal ağlar :

DİL

PRATİK BİLGİLER

» Amortisman Sınırı
» Vergiden Müstesna Yemek Bedeli
» Emlak Vergisi Oranları
» Fatura Düzenleme Sınırı
» Değer Artış Kazançları İstisna Tutarları
» Kıdem Tazminatı Tavanı
» Usulsüzlük Cezalarına Ait Cetvel
» Yıllık Ücretli İzinler

MUHASEBE STANDARTLARI

Ülke içinde kullanılan muhasebe standartlarını uluslararası standartlarla bütünleştirebilmek için 1995 yılından bu yana 43 uluslararası muhasebe standardı Türkiye’ye ...

T.C. RESMİ GAZETE

   TARİHİMİZDEN

SADİSTLİK !

  Sadistliğin özü acı verme arzusudur,Freud üstada göre sadistlik kavramına girmek istemiyorum,bu kısımı kısaca tecavüz yetisi ile özetliyorum,sapkınlığa düşmüş insanların ifadelerinde sadistliğin bir insan özlemi olduğu ve insanların,eğer bu onlara haz veriyorsa,bütün öteki özlemleri gibi sadistçe ve mazoşistçe özlemlerini de doyurma hakkına sahip olmalarının özgürlük gereği olduğu yolunda savları mevcuttur.
 Aslında sorun insan ruhu gibi oldukça karmaşıktır.Manevi zalimlik,bir başka kişinin duygularını aşağılama ve incitme isteği,beklide bedensel sadistlikten çok daha yaygındır.Bu tür sadist saldırı,sadist açısından çok daha güvenlidir;ne de olsa hiç bedensel kabagüç uygulanmamakta,"yalnızca"sözcükler kullanılmaktadır.Oysa ruhsal acı bedensel acı kadar,hatta ondan şiddetli olabilir,Bu tür sadistlik,sadiste karşı kendini savunamayacak birilerinin bulunduğu her durumda uygulanır.1995 yılında genç bir sm iken muhasebesinden sorumlu olduğum buyuk bir marketler zincirinde,sırf ymm sorumluluğuna girmedi diye bakanlık talimatı ile incelemeye alınan müşterim olan firmamda merkezi denetim elemanın o tavırlarını hayatım boyunca unutamam,firma sahibinin yanında senin yaşın kaç,sen ne mezunusun,ymm niz olsaydı bu incelemeye girmezdinizle başlayan ve aşağılamaları devam ederken dönüp ne oldu kızardınız bir çay söyleyeyimmi ile biten ifadeleri.Yada çalıştığı firmada iş sahibi ile özel ilişkiye girip onun getirdiği cesaretle,bizleri küçük gören tavırları ve hareketleri ile ekmeğimizle oynayan stajer bir bayanın,firma sahibinin çevresinden faydalanarak,avukatlar dahil meslek üst teşkilatından telefonla tacize devam ederken,hiçbirşey olmamış gibi telefon açıp staj degerlendirme notumu neden vermiyorsunuz,ben herkese iyilik yapan biriyim diyerek utanmadan rahatsızlık vermeye devam edenimi, yada hem ödeme yapmayıp hem tehdit eden bedava hizmete devam edeceksin diyen ali kıran başkesen tavırlara,bizim hiçmi hakkımız yok diye sorduğumuzda ticarette olur böyle şeyler diyenler,Bu tür sadistlikte"usta"olan birilerini,masum görünen  bu tutumla bir başkasını utandırmak yada küçük düşürmek için tam gediğe oturan sözü yada jesti kolayca bulan birilerini tanımayanımız varmıdır?Doğal olarak aşağılama başkalarının gözü önünde yapılırsa,bu tür sadistlik çoğu kez daha etkili olur.
  Bir kişiyi,kendisini savunamadan acıya yada aşağılanmaya katlanmaya zorlamak,mutlak denetimin dışa vurumlarından birisidir.Bir başka canlı varlık üzerinde kesin denetime sahip olan kişi,o varlığı kendi malı ,kendi mülkü yapar;kısaca firavunlaşır.Bir başka insan üzerinde kesin denetim,o insanı kötürümleştirmek,boğmak engellemek demektir.Böylesi denetim her biçime bürünebilir ve her düzeyde olabilir.hizmet verdiğim bir şirketler topluluğunda,şirkette yetki verilmiş beli silahlı ve derin ilişkileri ile yukarda arz ettiğim bir havaya bürünen şahsın tarafıma yapmaya çalıştığı eziyetleri bir anlatsam dexter nerdesin derdiniz?ben mazoistmiydim?işin ilginci şehir dışında olan bu firmanın misafirhanesinde kalırken,ağbi diyen,bey diye hitap eden bu şahıs,üçüncü şahıslar yanında tam tersi davranışlar ile aşağılama moduna girdiği bir gün firavunluğunun doruk yaptığı bir sırada silahını çıkartıp güya ağzıma sokacağını söylediğinde,elindeki silahı tutup eli ile birlikte silahı alnıma dayayıp sık dediğimdeki gözlerindeki korkuyu,sen intihara meyillisin ifadeleri ile o akşam misafirhanede odasının kapısını kilitleyerek uyuyabilmesini de unutamam,halbuki bizim egolardan arındırmaya çalıştığımız hayatımızın sorumluluklarımızın bir uzantısı olduğu bilinci ile kendimizle yaptığımız mücadeleden galip çıkamadığımız bir yorgunluktan başka bir şey değildi tepkimiz,yada bu şahsın ağbisi olan güya 15 yıllık arkadaşımız olan başka bir şahsın ,tarafımızı dolandırıp elde ettiğini düşündüğü kazancın hırsıyla daha ne alabilirim diye saldırganlaştığı anlarda,erkeksen buraya gel diye gönderdiği mesajlar,ya da yönetici olduğum apartmanda,teras dairenin,terasından alt dairelere olan sızıntılar nedeniyle alınan tamirat kararında,teras dairenin sahibi olan bayanın yukarıya iki daire yapacaksınız,benim adıma apartman karşılayacak yoksa izin vermem tavrına mahkemeden aldığımız izinle terasa çıkmak istememiz karşısında,o sıra 90 yaşını geçmiş vefat eden annesinin ölümünden faydalanarak savcılığa annemi bunlar öldürdü diye suç duyurusunda bulunması,yada bir incelemede pskolojik harbi en başta kazanmayı düşünen inceleme elemanın mükellef ordayken,odadaki diğer arkadaşına gülerek sıkıştırdığı başka bir mükellefin mide kanaması geçirmesini anlatması,örnekleri daha da arttırabiliriz,bu hususlar mutlak güçlülük özlemi anlamına gelen aşırı sadistçe denetim türüne örneklemelerdir.Mutlak güce ulaşmaya çabalayanlar,insanlarla tüm bağını yitirirler.İnsanları dışlaya dışlaya kendiside toplum dışına atılmış bir kişi olup çıkarlar.en son delirmek bu insanlardaki son duraktır.çünkü mutlak güçlülük kavramı ,suya düştüğü zaman,yapayalnız,güçsüz bir birey olarak orta yerde kalmaktadırlar.
  Çevrede her zaman mağdur edilmeye hazır çocuklar,kadınlar yada köpekler vardır;yada tutukevlerindeki hükümlüler,hastanelerdeki yoksul hastalar,okullardaki öğrenciler tahsilat yapmaya çalışan muhasebeci,incelemeye alınan mükellef,yada molotof atılacak içi insan dolu bir araç ,sivil,resmi bürokrasi kademelerinde görev yapanlar gibi umarsız kişiler her zaman olacaktır.Saydığımız bu topluluklarda üst(amir)konumunda bulunanların somut güçlerinin ne ölçüde denetlendiği yada kısıtlandığı ve bu durumların ne ölçüde sadist doyum olanağı sağladığı toplumsal yapıya bağlıdır.Bütün bu topluluklardan başka,güçsüz durumdaki dinsel  ve etnik azınlıklarda çoğunluğun en yoksul üyesine bile büyük bir sadist doyum olanağı sağlar.Bugün güneydoğu bölgesinden çıkmış ülke genelini saran problem bunun sonucudur.
   Sadistlik,daha iyi yanıtların bulunamadığı zamanlarda insan olarak doğmuş olma sorununa bulunan yanıtlardan birisidir.Bir başka varlık üzerinde mutlak denetim,bir başka varlığa oranla mutlak güçlülük deneyimi,özellikle gerçek yaşamı üretkenlikten ve sevinçten uzak olan kişilerde,insan varoluşunun sınırlarını aştıkları yanılsamalarına neden olur. Sadistlik Ruhsal Sakatların Dinidir.